Uppdaterad 2024-09-17
Användare som har tillgång till HUB(ar) via den gamla Cavius-appen kommer att ha samma tillgång när de nu uppdaterar till den nya appen.
Men om du inte har tillgång till den gamla appen kommer du heller inte att få med dig all historik över i den nya appen och det kan därför vara bra att se till att du är online med HUB(arna) i den gamla appen innan du uppdatera.
Viktigt: Ta inte bort den gamla appen utan uppdatera den. Den gamla appen innehåller information om dig och dina rättigheter som kommer att överföras till den nya appen.
När du får ett meddelande om att en uppdatering är tillgänglig uppdaterar du appen och skapar ett nytt användarkonto i den nya appen. Alla, inklusive befintliga Cavius-kunder som uppdaterar till den nya appen, måste skapa ett nytt konto.
Se videon nedan om hur du ska gör
Du behöver inte använda samma mejladress som administratören i den gamla appen, du kan byta om du vill.
Du kommer att få ett e-postmeddelande för att verifiera rätt e-postadress där du registrerar dig och väljer ett lösenord.
Det finns ett krav på ett säkert lösenord som måste innehålla både stora och små bokstäver och en siffra.
Vissa upplever att registreringsmailet kan hamna i skräppost, så om du inte får ett mail efter att du skapat ett nytt konto, kontrollera detta.
Logga sedan in i appen med samma e-postadress och lösenord som när du registrerade dig.
Välj inställningar längst ned till höger i appen för att se dina HUB(ar). Tryck på ditt nam och du kan då välja språk på din app. Du kan även byta nam och mobilnummer.
Du kommer att ha samma åtkomst som du hade via den gamla Cavius-appen.
Obs: Andra användare till samma HUB måste också har uppdaterat till den nya appen, innan du kan se dem i den nya appen, men ditt system kommer att fortsätta att meddela andra användare (i den gamla appen), även om de har inte uppdaterat än.
Om du inte ser din HUB i appen efter uppdateringen så beklagar vi detta, men det går att lösa.
Även om du inte har hubben i din app ändrar den inte prestandan för det robusta Cavius-systemet och utgör därför ingen säkerhetsrisk.
Cavius-systemet är “true series-connected”, så även om ström- och/eller internetanslutningen skulle misslyckas kommer alla Cavius trådlösa brandvarnare att kommunicera internt och direkt med varandra – Om en piper piper alla – och kommer att varna alla som är i omedelbar fara. Säkerhet kommer alltid att vara vår högsta prioritet.
Skicka ett mail till support@livisense.com så hjälper de dig att återfå åtkomst till din Hub via appen.
Om du har några andra frågor är du välkommen att kontakta oss.
Med vänlig hälsning, support teamet på LiviSense och vi på Cavius Sverige.